مراحل کاشت مو طبیعی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 87
:: کل نظرات : 6

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :

RSS

Powered By
loxblog.Com

naroon

مراحل کاشت مو طبیعی
جمعه 11 فروردين 1402 ساعت 17:43 | بازدید : 243 | نوشته ‌شده به دست naroon | ( نظرات )

گرافت های شکاف حاوی ۴ تا ۱۰ تار مو در هر گرافت هستند. میکروگرافت ها بسته به پوشش مورد نیاز شامل ۱ تا ۲ تار مو در هر گرافت هستند.

چه کسانی ممکن است از کاشت مو سود ببرند؟

کاشت مو می تواند ظاهر و اعتماد به نفس شما را بهبود بخشد. کاندیداهای خوب برای کاشت مو عبارتند از:

مردان با الگوی طاسی مردانه

هر کسی که در اثر سوختگی یا آسیب پوست سر مقداری مو از دست داده است
جایگزینی مو گزینه خوبی برای موارد زیر نیست:

زنان با الگوی گسترده ریزش مو hair transplant در سرتاسر پوست سر

افرادی که به اندازه کافی سایت های موی «اهداکننده» ندارند تا بتوانند مراحل کاشت مو طبیعی موها را برای کاشت از آن جدا کنند

افرادی که پس از جراحت یا جراحی hair transplant اسکارهای کلوئیدی (اسکارهای ضخیم و فیبری) ایجاد می کنند

افرادی که کاشتت ریزش موی آنها به دلیل داروهایی مانند شیمی درمانی است

چه کسی کاندید پیوند است؟

تمایل و انگیزه شما برای داشتن خط موی جذاب تر و همچنین افزایش تراکم مو، کلید موفقیت در درمان ریزش مو است.

کاشت مو : در مشاوره اولیه، جراح شما به شما توصیه می کند که آیا عواملی وجود دارد که می تواند توانایی شما را در بهره مندی از تکنیک های جایگزینی مو محدود کند.

به طور کلی، سن یا جنسیت عامل محدود کننده ای برای تکنیک های ترمیم مو نیست. بیماران ۷۰ ساله و بالاتر روش های موفقیت آمیزی داشته اند. افراد ۳۰ ساله ای که طاسی الگوی مردانه یا زنانه را تجربه می کنند نیز می توانند با موفقیت درمان شوند.

کاشت مو : حتی بیماران جوانتر ممکن است کاندید شوند، اما باید به صورت محافظه کارانه مدیریت شوند. زنانی که الگوهای خاصی از ریزش مو دارند نیز ممکن است به عنوان نامزد واجد شرایط باشند.

کاشت مو شامل برداشتن گرافت های پانچ کوچک از پوست سر حامل مو یا یک قطعه بزرگتر از این پوست سر از ناحیه اهداکننده و برش دادن آن به قطعات کوچکتر برای استفاده به عنوان پیوند است.

این گرافت ها سپس به یک ناحیه طاس یا نازک شده از پوست سر منتقل می شوند. گرافت های ایجاد شده در این روش در اندازه و شکل متفاوت است. گرافت پانچ گرد معمولاً شامل ۱۰-۱۵ تار مو است.

مینی گرافت بسیار کوچکتر شامل دو تا چهار تار مو است. و میکرو گرافت یک تا دو تار مو. گرافت های شکافی که در شکاف های ایجاد شده در پوست سر قرار می گیرند، هر کدام شامل حدود ۴ تا ۱۰ تار مو هستند. گرافت های نواری بلند و نازک هستند و حاوی ۳۰-۴۰ تار مو هستند.

پزشک شما در برداشتن و قرار دادن گرافت‌ها دقت زیادی به خرج می‌دهد تا مطمئن شود که موهای کاشته‌شده در جهت طبیعی رشد می‌کنند و رشد مو در محل اهداکننده تأثیر منفی نمی‌گذارد.

جایی که ریشه های مو رشد می کنند و موهای جدید را به طور دائمی تشکیل می دهند.

کاشت مو برای چه کسانی یک گزینه است؟

کاشت مو را می توان برای اشکال خاصی از ریزش مو انجام داد. در همه موارد، موی اهداکننده باید به اندازه کافی موجود باشد. برای مردان و زنان مبتلا به ریزش موی مادرزادی (ریزش موی آندروژنتیک)، می توان این روند را با دارو در مراحل اولیه متوقف کرد.

کاشت مو برای مراحل پیشرفته ریزش مو که در حال حاضر مناطق زیادی از طاسی وجود دارد، مناسب است. در مردان، این معمولاً در جلوی سر و در ناحیه جدایی است. در زنان، ریزش مو بیشتر در هنگام جدا شدن مشهود است.

کاشت مو را می توان در موارد بی مویی ارثی و ریزش مو از طریق اسکار مانند پس از تصادف یا سوختگی نیز مد نظر قرار داد. موهای جدید را می توان نه تنها روی سر پیوند زد. کاشت ابرو و کاشت ریش نیز امکان پذیر است.

کاشت مو چقدر توصیه می شود؟

کاشت مو یک روش پذیرفته شده و موثر برای درمان ریزش مو است. اگر ریزش مو پیشرفته باشد و در صورت وجود موهای اهداکننده کافی در حال حاضر مناطق طاس زیادی وجود داشته باشد، مفید است.

با این حال، بیمار باید توجه داشته باشد که موها مانند قبل از ریزش مو با کاشت مو پرپشت و پر به نظر نمی رسند. نتیجه به وسعت نواحی طاس و نسبت بین ناحیه اهدا کننده و ناحیه طاس بستگی دارد.

اگر لکه های گسترده طاس باشند، نتیجه ممکن است تکه تکه به نظر برسد و ممکن است جراحی دوم ضروری باشد.

حذف نوار (FUI، FUT، نوار)

برای برداشتن نوار، جراح ناحیه برداشته شده در پشت سر را برای مدت کوتاهی می تراشد. او یک نوار پوستی به عرض ۱-۱.۵ سانتی متر و طول ۱۰-۳۵ سانتی متر با ریشه مو را برش می دهد. زخم حاصل بخیه می شود.

گروه‌های منفرد ریشه مو با دقت از نوار پوست زیر ذره بین یا میکروسکوپ تهیه می‌شوند. به این ترتیب می توان ۶۰ تا ۱۲۰ گروه ریشه مو (واحد فولیکولی) را در هر سانتی متر مربع پوست به دست آورد.

یک گروه ریشه مو از ۱ تا ۴ تار مو تشکیل شده است. جراح از طریق برش های کوچک یا با کمک لیزر، سوراخ های کوچکی در پوست ناحیه گیرنده ایجاد می کند. جراح برش‌های کوچک را به طور منظم و در فواصل معین در سراسر منطقه، جایی که ریشه‌های مو برداشته شده قبلی وارد می‌کند، توزیع می‌کند.

کاشت مو به روش FUE چیست؟

در حذف تک گروهی مو، ناحیه بزرگ‌تری معمولاً در پشت سر تراشیده می‌شود، جایی که جراح گروه‌های تک مو را با سوزن‌های توخالی یا مته‌های توخالی برمی‌دارد. پس از برداشتن، گروه های مو با دقت از پوست اهداکننده جدا می شوند.

مراحل بعدی مشابه روش برداشتن نوار است. در هر سانتی متر مربع پوست با این روش تنها ۱۲ تا ۱۵ گروه ریشه مو (واحد فولیکولی) بدست می آید. با این حال، جای زخم عظیم تری وجود ندارد.

نقاط برداشتن نقطه ای شکل به خودی خود بسته می شوند. دلمه کوچک تشکیل می شود و پس از چند روز می افتد. جای زخم های خفیف بعداً به سختی قابل مشاهده است.با استفاده از این روش می توان یک روز تعداد کمتری از گروه های مو، تقریباً ۷۰۰ تا ۱۵۰۰ مو را کشید.

در حین کاشت مو چه اتفاقی می افتد؟

پس از تمیز کردن کامل پوست سر، جراح از یک سوزن کوچک برای بی حس کردن ناحیه ای از سر با بی حسی موضعی استفاده می کند.

دو تکنیک اصلی برای به دست آوردن فولیکول برای پیوند استفاده می شود: FUT و FUE.

در پیوند واحد فولیکولی (FUT):

جراح از چاقوی جراحی برای بریدن نواری از پوست سر از پشت سر استفاده می کند. برش معمولاً چندین اینچ طول دارد.

سپس با بخیه بسته می شود.

سپس جراح قسمت برداشته شده از پوست سر را با استفاده از یک لنز ذره بین و چاقوی جراحی تیز به بخش های کوچک جدا می کند. در صورت کاشت، این بخش ها به رشد موی طبیعی کمک می کند.

در استخراج واحد فولیکولی (FUE)، فولیکول‌های مو مستقیماً از پشت سر از طریق صدها تا هزاران برش پانچ کوچک بریده می‌شوند.

جراح سوراخ های ریزی را با تیغ یا سوزن در ناحیه ای از پوست سر شما که کاشت مو را دریافت می کند ایجاد می کند. آنها به آرامی موها را در این سوراخ ها قرار می دهند.

در طول یک جلسه درمانی، جراح ممکن است صدها یا حتی هزاران مو را پیوند بزند. پس از آن، گرافت، گاز یا بانداژ برای چند روز پوست سر شما را می پوشاند.

یک جلسه کاشت مو می تواند ۴ ساعت یا بیشتر طول بکشد. بخیه های شما حدود ۱۰ روز پس از جراحی برداشته می شود.

کاشت مو : همه افراد به طور روزانه به میزان تقریباً ۵۰ تا ۱۵۰ تار مو در روز از دست می دهند. معمولاً موها دوباره رشد خواهند کرد.

با این حال، اگر فولیکول مو نازک شود، این رشد مجدد رخ نمی دهد. همه مردان در طول زندگی خود درجاتی از ریزش تدریجی مو را در نتیجه پیری طبیعی و تغییر در هورمون مردانه آندروژن تجربه می کنند. زنان نیز ممکن است ریزش مو را تجربه کنند.

کاشت مو : آیا طاسی الگوی مردانه یا زنانه (آلوپسی آندروژنتیک) ناشی از هر کاری است که من انجام می دهم؟ سطح استرس بالا یا نوع شامپویی که استفاده می کنم چطور؟

هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد طاسی الگوی مردانه یا زنانه مربوط به سفت شدن ماهیچه های سر، استرس ذهنی، دفعات شستشو، نوع شامپو یا شرایط پوستی باشد.

کاشت مو : با این حال، برخی از شرایط پزشکی می توانند باعث ریزش مو شوند. تیم پن به شما در مورد نوع ریزش مو که تجربه می کنید توصیه می کند.

آیا من کاندید خوبی برای جراحی کاشت مو هستم؟

کاندیدای ایده آل برای جراحی ترمیم مو دارای موهای سالم در طرفین و پشت سر است. این مکان ها به عنوان مناطق اهدا کننده برای پیوند استفاده می شود.

کاشت مو : مردان و زنان با طاسی مشخص، موهای نازک و کسانی که دارای ریزش موی محدود به دلیل آسیب‌های پوست سر یا عمل‌های زیبایی مکرر هستند.

عموماً کاندیدهای خوبی برای جراحی ترمیم مو هستند. تیم پن در طول مشاوره اولیه به شما در مورد گزینه های درمانی توصیه می کند.

آیا می توانم با موهای جدیدم شنا کنم و از فعالیت های بدنی دیگر لذت ببرم؟

شما می توانید در طی پنج تا هفت روز پس از درمان در هر یک از فعالیت هایی که از آن لذت می برید شرکت کنید.

کاشت مو : موهای کاشته شده شما دائمی است و ممکن است شسته، بریده و رنگ شود.

آیا موهای کاشته شده من در نهایت می ریزد؟

زمانی که از پشت و کناره‌های سر خود به قسمت‌های طاسی خود پیوند زده می‌شوید، موها تا آخر عمر رشد می‌کنند.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: